Hent pressemeddelelse her

I dag slog LEGOLAND® dørene op til endnu en sæson. Indhyllet i røg, damp og vaskeægte Star WarsTM stemning kunne gæsterne opleve årets nyhed i parken: verdens største LEGO® model LEGO Star WarsTM X-Wing Starfighter
.

Over hele verden er 2015 udråbt til Star WarsTM år. I LEGOLAND kickstartede man i dag for alvor festlighederne og hyldesten af det magiske univers ved at indvi årets nyhed: En 1:1 LEGO model af Luke Skywalkers legendariske X-Wing Starfighter – bygget af mere end 5,3 millioner LEGO klodser.

Med hjælp fra en masse spændte børn og ikke mindst figurer fra 501st Nordic Garrison, præsenterede parken en oplevelse, der viste sig at tage pusten fra Star Wars fans og alle andre med.

• Reaktionen fra både små og store gæster har været overvældende. Vi havde godt nok fornemmelsen af, at afsløringen af lige præcis denne model ville være noget helt særligt. Men at se hvordan selv gæster, der aldrig har set en Star Wars film, tog imod LEGO X-Wing Starfighteren, det er vi virkelig stolte af, siger direktør i LEGOLAND, Christian Woller.

Giver fantasien frit løb
Fra de første gæster trådte ind i mørket i hangaren, hvor LEGO Star Wars X-Wing Starfighteren er placeret, var det tydeligt at mærke, at oplevelsen medførte en helt særlig stemning, der mundede ud i et sus i maven, når gæsterne fik øje på den 13X13meter store LEGO model i midten af lokalet. Indhyllet i laserlys, lyd og røgeffekter blev X-Wing Starfighteren længe og grundigt betragtet af både store og små gæster.

• Fantasien har virkelig fået frit løb herinde i dag, og det håber vi også, den får resten af sæsonen. X-Wing Starfighteren er indbegrebet af, hvordan LEGO klodsen kan bruges til at imponere og inspirere til både samvær og leg.

Jeg er sikker på, at mange finder deres Star Wars LEGO frem fra gemmerne, når de har været på besøg her, siger Christian Woller.

Star Wars skuespiller indviede årets nyhed
Til at indvi årets nyhed havde LEGOLAND i dag inviteret Star Wars skuespiller, Garrick Hagon, der i den første Star Wars film fra 1977 spillede netop en X-Wing pilot ved navn, Biggs Darklighter. Om nogen er han manden til at vurdere, om gæsterne får en troværdig Star Wars oplevelse.

• Modellen er helt fantastisk. Den bringer så mange minder frem fra et enestående univers, og jeg kan ikke lade være med at få lyst til at lave filmen igen. Det er dejligt at se, at universet stadig lever, og at man med LEGO X-Wing Starfigteren kan give gæsterne i LEGOLAND muligheden for at komme endnu tættere på Star Wars, siger Garrick Hagon.

Udover at gæsterne kan opleve LEGO Star Wars X-Wing Starfighteren hele sæson 2015, åbner LEGOLAND også en helt ny LEGO Star Wars butik med alt hvad hjertet begærer af LEGO Star Wars æsker og LEGO Star Wars merchandise. Parken afholder desuden LEGO Star Wars Days den 20. og 21. juni.

Fakta om LEGO Star Wars X-Wing Starfighteren

• LEGO Star Wars X-Wing Starfighteren er et af de mest ikoniske fartøjer fra Star Wars universet og vil blive udstillet eksklusivt i LEGOLAND Billund for sæsonen 2015
  • Modellen er en tro kopi af den LEGO model, man kan købe i butikkerne – blot hele 42 gange større
  • Modellen vejer over 20 tons og er mere end 3 meter høj, 13 meter bred og 13 meter lang
  • Der er brugt 5,335,200 LEGO klodser til X-Wing Starfighteren
  • Det har taget 32 modelbyggere 17, 336 timer at bygge modellen – svarende til 10 års arbejde for én designer
  • Udstillingen rummer desuden alle de centrale figurer fra filmenes univers bygget i LEGO klodser
  • Man kan desuden opleve en unik udstilling med den komplette samling af LEGO Star Wars LEGO æsker fra 1996 til i dag
  • X-Wing fighteren bliver udstillet i hangaren, der også huser forlystelsen Ice Pilots School.  Halvdelen af aktiviteten vil derfor blive lukket ned, men der er stadig mulighed for at prøve kræfter som pilot på flyverskolen.

For yderligere information, kontakt venligst PR & Social Media koordinator Julie Møller Sloth, tlf. 7950 1801, Julie.sloth@legoland.dk

LEGOLAND® åbnede med verdens største LEGO® model LEGOLAND® åbnede med verdens største LEGO® model