LEGOLAND® dedikerer en dag til bedste venner

Den 21. april afholder LEGOLAND® en dag i de bedste venners tegn med en masse aktiviteter med og for alle venner. Kristian og Katrine fra Lille Nørd besøger parken, og så triller den store, lyserøde dobbeltdækkerbus fra det nye LEGO® Friends også forbi.

- Når børn bygger med LEGO® klodser er det jo ofte noget, man gør sammen med sine venner. På samme måde oplever vi, at LEGOLAND også er et sted, hvor venner tager hen for at få nogle mindeværdige oplevelser sammen. Derfor stiller vi skarpt på, at netop børn, der besøger parken sammen, kan få nogle unikke oplevelser med konkurrencer, shows og et møde med figurerne – og måske er der også mulighed for at få nogle helt nye ”LEGO Friends” den dag, siger Claus Pedersen, eventchef i LEGOLAND.

Til Friends dag kan alle besøgende børn dyste med og mod deres bedste venner i et hav af konkurrencer og synge med på Kristian og Katrines sange om netop at være bedste venner. Friends er også navnet på de nye LEGO modeller, og der bliver selvfølgelig mulighed for at se den nye film om LEGO Friends, ligesom man kan besøge den store lyserøde dobbeltdækkerbus.

Endelig afholder LEGOLAND en veritabel figurfestival med en række kendte ansigter såsom Super Mario, Ben 10, LEGO Ninjago og LEGOLAND parkens egen prinsesse.

LEGOLAND inspirerer til leg

Figurerne i LEGOLAND har en masse venner i alle de gæster, der hvert år besøger parken. Nogle møder de kun en enkelt gang i sæsonen, mens andre ansigter dukker op gentagne gange i løbet af sommeren. To af de ansigter tilhører Alexander og David Sandholm fra Egtved, der sidste sommer besøgte parken så mange gange, at forældrene, Tanja og Henrik Sandholm ikke har tal på, hvor mange gange sæsonpasset har fået den grønne lampe ved indgangen til at lyse, og de har krydset indgangen til LEGOLAND.

- For os kan en tur i LEGOLAND være et par timer en hverdagseftermiddag, hvor vi ser på tog i Miniland eller en hel dagsudflugt, hvor børnene har hver deres kort over parken og bestemmer, hvad vi skal prøve. Vi bruger parken så meget, fordi vi kan se, at det giver børnene nogle super indbyrdes oplevelser og inspirerer til leg med hinanden, når de kommer hjem fortæller Tanja Sandholm.

Om familien kommer til Friends dage, ved de ikke endnu, men sæsonpasset til sæson 2012 er på plads.

Friends dag bliver afholdt lørdag 21. april kl. 10.00 – 17.00

LEGOLAND PR- & pressechef Jonas Søndergaard