LEGOLAND® holder Halloween i edderkoppernes tegn

Det kribler og krabler i LEGOLAND, når tusinder af edderkopper indtager parken og inviterer til masser af uhyggelig sjov i hele efterårsferien fra den 13. til 21. oktober.

Igen i år fejrer LEGOLAND® Halloween med en masse uhyggeligt sjove aktiviteter for børn og deres forældre spredt rundt i parken. I år er LEGOLAND blevet indtaget af mere end tusind edderkopper, og de lodne, men heldigvis venlige, væsner kan opleves i alle størrelser og afskygninger rundt omkring i parken, hvor de også vil være omdrejningspunktet i en masse edderkoppelige aktiviteter og konkurrencer.

Masser af uhyggelig sjov

Mellem græskar og spindelvæv kan man blandt andet begive sig på jagt efter Erna den forsvundne edderkop, gå igennem edderkoppens spind, og besøge troldmandens mørke værksted, hvor man kan lave edderkoppesouvenirs til at tage med hjem som et lille minde.

I området omkring den store Kongeborg er der dømt konkurrencer, og der skal både dystes i LEGO® edderkoppebygning og i at finde edderkoppens æg. I Miniborgen kan man tage sine forældre i hånden og besøge ”The haunted spider castle”. Her skal man passe på ikke at få edderkoppespind i håret, eller at man snubler over et skelet, der tager sig en lille lur. Så pas på når LEGOLAND vrimler med hekse, genfærd, et levende græskar og ikke mindst Molly, det edderkoppespisende monster.

Ingen Halloween uden en ægte spøgelseshistorie. Scooby Doo, kendt fra Cartoon Network, fortæller sjove og skøre skrækhistorier på Halloween scenen, og man kan også opleve Troldmanden Merlin i det magiske Halloween trylleshow i Edderkoppens hule i DUPLO® land.

Græskarsalg støtter velgørenhed

Igen i år åbner LEGOLAND sit store græskartelt med mere end 5.000 græskar, hvor børn og voksne sammen kan skære deres eget græskar eller købe et græskar med hjem. Overskuddet går ubeskåret til velgørenhedsfonden Merlins Magiske Tryllestav, der hjælper vanskeligt stillede familier med at få uforglemmelige oplevelser. Sidste års overskud fra græskarsalget gik til et eventyrligt legerum i børneafdelingen på Kolding Sygehus.

Kl. 10 – 18

Find den forsvundne Erna Edderkop – start på scenen i LEGOREDO® Town

Kl. 10 – 18

Kravl igennem edderkoppens spind – ved LEGOLAND Outlet