September fest i LEGOLAND®

September fest LEGOLAND®
Sigurd Barrett skyder festlighederne i gang, når LEGOLAND® byder velkommen til årets første September Koncert søndag den 1. september. De efterfølgende fire weekender får gæsterne fornøjelsen af Niklas, Hr. Skæg, Outlandish og Xander, som alle gæster scenen i LEGOLAND.

Der er noget for enhver smag, når årets danske kunstnere slår sig løs med velkendte hits på eventscenen i LEGOLAND. Det er muligt at opleve alt fra Hr. Skægs rim og remser til tunge beats fra Outlandish. Med navne som Sigurd Barrett og Hr. Skæg er der i år også mulighed for at kombinere musikoplevelsen med leg og læring. Hr. Skæg trækker børnene med ind i sit univers af bogstaver, tal og ord, og mon ikke børnene villigt hjælper til, når han igen har glemt et bogstav eller et ord. Samme dragende effekt på de yngste gæster har Sigurd Barrett, særligt kendt for venskabet med Bjørnen Bjørn. Når han går på scenen, er der med garanti lagt op til sjov og ballade for de yngste.

- Vi er rigtig glade for, at vi igen i år kan invitere til koncerter under åben himmel med et bredt udvalg af nogle af Danmarks mest populære kunstnere. Jeg glæder mig selv meget til at tage min yngste søn med til bogstavleg med Hr. Skæg, mens min ældste søn kan sætte cap’en lidt på skrå og rappe med til rimene fra Outlandish, siger eventchef i LEGOLAND, Claus Pedersen.

Også noget for de største
Er man blevet for stor og cool til Hr. Skæg og Sigurd Barrett, er der til gengæld noget at se frem til, når hitmagere som Outlandish, Xander og Niklas kommer til LEGOLAND.

Lørdag den 7. september bliver der rig mulighed for at skråle med på radiohits som ”Veninder,” og ”Ingen Dikkedarer,” når Niklas gæster parken. Senere på måneden lægger Danmarks populære R’n’B-gruppe, Outlandish, vejen forbi, og her skal bassen og de skarpe rim nok sætte gang i parken. Koncertsæsonen lukker og slukker med en kunstner, som de fleste nok kender fra ”Voice – Danmarks største stemme,” hvor han sad i det hårde dommerpanel, eller som manden bag hitsinglen ”Det burde ikke være sådan her.” Det er naturligvis Xander, som optræder den. 28. september.

Alle kunstnerne spiller på eventområdet. Den første koncert er en søndag, og de efterfølgende fire koncerter afholdes på lørdage. Efter alle koncerter skriver kunstnerne autografer. Til alle koncerter vil der være børneområde med højdebegrænsning på 150 cm med begrænset plads.

Konkurrencer med Skolemælk
Imellem koncerterne er der rig mulighed for at slå sig løs med sjove og lærerige aktiviteter fra Skolemælk. Lav mælk til smør, lær om hvordan mælken kommer fra koen til dit køleskab og deltag i konkurrencer om seje præmier fra Skolemælk.

Aktiviteterne er åbne fra kl. 12.00 – 17.00.

For yderligere information kontakt venligst PR og pressechef Jonas Søndergård, 79501801 eller jonson@legoland.dk

KONCERTPROGRAM I SEPTEMBER

Sigurd Barrett Trio – kl. 13.00 & 15.00
Søndag den 1. september bliver der et glædeligt gensyn med den altid muntre Sigurd Barrett Trio, som igen i år skyder festlighederne i gang. Den populære entertainer tager sin altid trofaste ven, Bjørnen Bjørn, samt nogle af sine dygtige musikere med på scenen.

Gæsterne kan desuden opleve Ørehængerne, der varmer op til Sigurds koncerter. Ørehængerne optræder kl. 12.15 & kl. 14.15.

Niklas – kl. 13.00 & 15.00
Niklas er med numre som ”Veninder” og ”Top Swag” blevet en etableret kunstner på den danske musikscene. Der vil med garanti komme gang i den, når Niklas optræder i LEGOLAND den 7. september.

Hr. Skæg – Kl. 13.00 & 15.00
Den 14. september vil Hr. Skæg trække børnene med ind i sit univers af bogstaver, tal og ord. Der er lagt op til leg og læring, når Hr. Skæg indtager scenen og beder børnene om hjælp til at kalde på bogstaver og sætte ord sammen.

Outlandish – kl. 13.00 & 15.00
Danmarks sejeste trio gæster LEGOLAND den 21. september og med deres mange hits er der lagt op til et brag af en koncert, når de indtager scenen. De tre unge mænd er blandt andet kendt for hits som ”Warrior,” ”Into My Eyes” og ”Guantanamo.”

Xander – kl. 14.00
De fleste kender ham nok for hans deltagelse som dommer i ”Voice – Danmarks største stemme”, og nu kommer han og lukker og slukker koncertsæsonen 2013 i LEGOLAND den 28. september. Det bliver en fest med kendte numre som ”Os to og mine lagner” og ”Det burde ikk’ være sådan her.”

For yderligere information, kontakt venligst: PR- & pressechef, Jonas Søndergård, tlf. 7950 1801, jonson@legoland.dk

Sigurd Barrett

Niklas