Pingvinunger i LEGOLAND®

I februar 2012 ankom 17 Gentoo pingviner til pingvinanlægget i LEGOLAND® fra Edinburgh Zoo i Skotland. Mange svømmeture og fisk senere er pingvinerne faldet så godt til, at den første pingvinunge kom til verden onsdag morgen.

Det er et helt ungt pingvinpar, som i dag har fået deres første unge, og dermed den første pingvinunge nogensinde i LEGOLAND. Kun få timer gammel havde ungen mod på at bevæge sig en smule ud fra trygheden under mors og fars mave, og nysgerrigt betragte de tilstedeværende på den anden side af glasset i pingvinanlægget.

- Ungen er i fin form. Vi er enormt stolte og en smule rørte over, at vi nu kan bryste os af at have pingvinunger i LEGOLAND. Det bliver rigtig sjovt for både os og gæsterne at følge deres udvikling gennem hele sæsonen, siger biolog i LEGOLAND, Lars Nørholm Jensen.

Læs hele pressemeddelelsen her

Hent faktaark

For yderligere information, kontakt venligst: PR- & pressechef, Jonas Søndergård, tlf. 7950 1801, jonson@legoland.dk

Download videoer