LEGOLAND® slår dørene op til endnu en sæson

Hent pressemeddelelse her

3-2-1 NU! Det bliver et af sæsonens største øjeblikke, når de allerførste børn og voksne den 31. marts stimler sammen foran indgangen til LEGOLAND, og en ny sæson i en af Danmarks mest traditionsrige forlystelsesparker endelig kan begynde.

- Når åbningsdagen nærmer sig, har alle i LEGOLAND det som gamle cirkusheste, der lugter savsmuld: Det er det, vi har ventet på hele vinteren. Hvert år er det en lige stor oplevelse at stå på den anden side af gitteret og tage imod alle de glade gæster, der har lyst at besøge os den første dag i sæsonen, siger Henrik Höhrmann, direktør i LEGOLAND.

Direktøren er ikke den eneste, der møder gæsterne, når de myldrer ind ad sluserne, og lyden af forventningsfulde børnestemmer igen fylder parken. Det er efterhånden en tradition, at Prinsessen, Dragen Olli, Narren, Kaptajn Roger og parkens andre figurer tæller ned sammen med gæsterne til det øjeblik, hvor gitteret ved indgangen løfter sig, og årets første besøg i LEGOLAND kan begynde.

Indgangen er ikke det eneste sted, man kan få sig en snak og måske tage et billede sammen med en yndig prinsesse og en venlig sørøver. Sæsonen igennem går figurerne nemlig rundt i parken, hvor de leger og taler med de mange børn og deres forældre. I år kan børnene glæde sig til at møde to helt nye figurer, nemlig Darth Vader og Pink Brick, der er en meget stor, lyserød LEGO® klods.

Spændende events i hele sæsonen
Det er 44. gang LEGOLAND slår dørene op til en ny sæson, og ligesom fra allerførste åbningsdag i 1968 starter bilerne i både Trafikskolen og Miniland igen deres mange tusind kilometer lange køretur i parken.

Traditionen tro vil forlystelserne blive akkompagneret af spændende events i løbet af hele sæsonen. Igen i år inviterer LEGOLAND nemlig stjernekrigere til kamp mod mørkets kræfter til Star Wars™ Days, og popstjerner til sang og dans til både X Factor Koncert og Familie Open Air. LEGOLAND byder også alle børn med en politi- eller brandmand gemt i maven velkommen til Falckdag, og for første gang i år inviterer parken til Friends Dag, hvor man blandt andet kan opleve Kristian og Katrine fra Lille Nørd og se den store LEGO Friends dobbeltdækkerbus.

Traditionen tro er der halv pris på entréen på åbningsdagen.

Årets nyhed i LEGOLAND: Polar Land
Til maj åbner Polar Land i LEGOLAND. Her kan gæsterne blandt andet opleve en rutsjebane, der kombinerer et frit fald på 5 meter med en tur forbi levende pingviner.

Praktisk information til pressen:

Tid og sted: LEGOLAND åbner den 31. marts kl. 10

Fotomuligheder: Der vil være mulighed for at komme med ”på den anden side” af indgangen og se, når de mange gæster for første gang myldrer ind gennem sluserne.

Ønsker man at deltage, vil vi bede om jeres tilmelding senest 27. marts.

Yderligere oplysninger:
LEGOLAND PR- & pressechef
Jonas Søndergaard
Jonson@LEGOLAND.dk
Telefon: 7950 1801

Events i LEGOLAND®

Spredt ud over hele sæsonen afholder LEGOLAND® forskellige events, der giver besøget i parken en ekstra dimension og er en oplevelse for hele familien.

Eventkalender 2012

21. april: Friends
Her kan alle børn møde figurer fra LEGOLAND, men også parkens venner så som Mario, Tom & Jerry, Ninjago og mange flere. Man kan også opleve den store LEGO® Friends dobbeltdækkerbus.

12. maj: X Factor Koncert
Finalisterne fra X Factor giver koncert i parken sammen med det rigtige X Orchestra, der også spiller i liveshowene på TV.

16. & 17. juni: Star Wars™ Days
Stormtroopers fra både ind- og udland besøger LEGOLAND og sætter stemningen i virkelighedstro kostumer fra filmene. Børn og voksne kan blandt andet deltage i byggekonkurrencer og møde rigtige LEGO designere.

30. juni: Falckdag
Politi, hunde og brandmænd besøger LEGOLAND og giver børn og voksne et indblik i deres hverdag med rednings- og brandshow. Der vil desuden være parade med både figurer og veteranbiler, samt uddelingen af Den Gyldne Sofus.

5. juli – 2. august: Western Aften hver torsdag
Der serveres spareribs til tonerne af RattleSnakes i LEGOREDO® Town.

18. august: Familie Open Air Koncert
Stor udendørs koncert med Rasmus Seebach, Burhan G, Outlandish, The Storm, Joey Moe og MGP 2012 for hele familien.

September Koncerter
Hver lørdag i september afholder LEGOLAND koncerter med blandt andre Sigurd Barrett, Nabiha, Ankerstjerne/Zander samt to stadig hemmelige artister.

13. – 21. oktober: Halloween
I efterårsferien holder LEGOLAND Halloween med både græskarbygning i LEGO klodser, edderkopper og uhyggelig stemning i parken.