Uhyggen breder sig i LEGOLAND® i efterårsferien

Hent pressemeddelelse her

Monstre, spøgelser og edderkopper indtager LEGOLAND, når parken fra 12. til 20. oktober ’iklæder’ sig sit bedste Halloween-kostume og byder inden for til en uhyggelig sjov efterårsferie.

Det er efterhånden en tradition, at LEGOLAND skifter sommertemaet ud med varm kakao, oplyste græskar og uhyggelig-hyggelig Halloween-stemning i efterårsferien, og i år er bestemt ingen undtagelse.

Venlige vampyrer byder gæsterne velkommen ved indgangen og rundt i parken kan man opleve, hvordan monstre, skeletter, spøgelser og edderkopper har sat deres præg på parkens forskellige områder.

- De rare men dog en smule uhyggelige væsener har gjort deres indtog i parken, og med sig har de en masse sjove Halloween aktiviteter til små og store gæster, forklarer eventchef i LEGOLAND Claus Pedersen.

Hyggelig uhygge
Blandt de mange aktiviteter er Monsterløb gennem Miniland, klassisk trick og treat sjov i Piratland, spøgelsesjagt i LEGOREDO® Town og en stor Halloween workshop i KNIGHTS’ KINGDOM™, hvor gæsterne kan lave flotte Halloween-souvenirs til at tage med hjem.

- Selvom Halloween er forbundet med uhygge og mørke, er det faktisk en af de hyggeligste uger i sæsonen i LEGOLAND. Året går på hæld, og dagene bliver kortere. Det betyder, at gæsterne kan opleve LEGOLAND i tusmørket, hvor smukt udskårne græskar lyser op og sætter scenen for en dejlig efterårsoplevelse med familien, siger Claus Pedersen.

Udover de lysende græskar, kan gæsterne også opleve en imponerende lyssætning indhylde det kæmpestore LEGO kranie i Pirate Splash Battle, som det internationale lysfirma, Martin Professional, sætter op i anledning af Halloween. Er man til spøgelseshistorier og Halloween-løjer kan man lægge vejen forbi Halloween scenen, hvor Scooby Doo underholder med sit skøre skrækshow og Vampyren Viggo sender gysende glad stemning ud over parken med sit Halloween show.

Køb et græskar og støt
Igen i år åbner LEGOLAND sit store græskartelt, hvor børn og voksne sammen kan skære deres eget græskar eller købe et med hjem. Overskuddet fra græskarsalget går ubeskåret til Velgørenhedsfonden Merlins Magiske Tryllestav, der hjælper vanskeligt stillede børn med at få uforglemmelige oplevelser. Tidligere er overskuddet blandt andet gået til et eventyrligt legerum på børneafdelingen på Kolding Sygehus.

For yderligere information kontakt venligst PR & pressechef Jonas Søndergård på tlf. 7950 1801 eller e-mail jonson@legoland.dk

Dracula og heks til halloween i LEGOLAND Heks kigger i brønden til halloween i LEGOLAND
heks til halloween i LEGOLAND boern laver graeskar til halloween i LEGOLAND