Spring over
Tak for din hjælp

Samtykkeerklæring til fotooptagelser

Samtykkeerklæring

Vi beder dig hermed give samtykke til, at vi må anvende de billeder og filmoptagelser vi tager af dig og dine børn til artikler/markedsføring af LEGOLAND® parkerne, som er en del af Merlin Entertainments plc. Det vil sige, at LEGOLAND ApS til enhver tid – vederlagsfrit – må anvende billederne og videooptagelser til markedsføring i f.eks. pressemeddelelser, brochurer, på sociale medier og andet kommunikationsmateriale i et ubegrænset omfang og oplag.

Behandlingen af dine persondata vil ske i henhold til persondatalovens regler.

Under formularen kan du læse, hvilke betingelser du bekræfter udover ovenstående med denne samtykkeerklæring, ligesom du også kan læse, hvordan du kan tilbagekalde dit samtykke.

Udfyld dine oplysninger

Skriv gerne kort, hvilken optagelse I har medvirket i
Vedlæg et tydeligt billede af personen/personerne, som der gives samtykke til.

Betingelser

Herunder kan du læse, hvilke betingelser du bekræfter udover ovenstående med dit samtykke, ligesom du også kan læse, hvordan du kan tilbagekalde dit samtykke.

Hvem har adgang til dine data?
LEGOLAND ApS en del af Merlin Entertainments plc ("vi", "os", "vores"), gemmer denne samtykkeerklæring og de personoplysninger som du udfylder heri, samt de fotomaterialer som er resultat af fotooptagelserne, du giver samtykke til. Vi deler dine data med LEGO Group og Hasbro.

Hvem deler vi det med?
Billede materialer og fotooptagelser opbevares og anvendes af LEGOLAND ApS, LEGO Group og Hasbro. Materialerne bliver anvendt i relation til LEGOLAND parkerne. Vi deler din samtykkeerklæring med relevante afdelinger i Merlin Entertainment plc blandt andet for at kunne svare på, hvilke oplysninger vi har om dig i tilfælde af, at du ønsker at blive oplyst herom, eller ønsker at få slettet dine data.

Tilbagekaldelse af samtykke
Dit samtykke kan til enhver tid tilbagekaldes ved skriftlig meddelelse til LEGOLAND ApS. En tilbagekaldelse berører ikke den brug af billeder og videooptagelser af dig, som har fundet sted forud for din tilbagekaldelse. Ved tilbagekaldelse af samtykke vil vi dog bestræbe os på, at billeder og videooptagelser af dig hurtigst muligt vil blive fjernet. På de digitale medier sker dette umiddelbart efter henvendelsen, mens allerede trykt og udsendt materiale ikke kan tilbagetrækkes. For så vidt angår trykt, men endnu ikke udsendt materiale, vil vi slette billeder og videooptagelser af dig, medmindre det vil medføre urimelige udgifter for LEGOLAND.

Hvor lang tid gemmer vi dine personlige oplysninger?
Vi gemmer denne samtykkeerklæring og fotomaterialerne indtil samtykket tilbagekaldes eller 1 år efter, at vi stopper med at anvende materialerne. Vi opbevarer dine personlige oplysninger så længe, som det med rimelighed er nødvendigt til de ovennævnte formål.

For mere information om, hvordan vi håndterer dine personlige oplysninger, læs venligst vores Privatlivspolitik.

Du er altid velkommen til at kontakte presseansvarlig på mail: Presse@LEGOLAND.dk eller vores servicecenter på tlf. +45 7533 1333

Book overnatning

1 Indtjekning & Udtjekning